IT-content strategie

Onderzoeksrapport laat nieuwe trends 2023 zien in contentconsumptie van IT’ers

IT’ers maken zich grote zorgen over het tekort aan IT-personeel in de komende jaren, omdat ze zien dat jongere professionals voornamelijk in ‘sexy’ IT willen werken: data en AI. Ze vrezen een toekomst waarin het op alle vlakken aan experts ontbreekt. Naast de snelle veranderingen binnen IT en het personeelstekort in het algemeen, verwachten ze dat dit gebrek aan IT-basiskennis de groei van de sector zal belemmeren. Hierdoor zullen organisaties niet goed mee kunnen komen met de ontwikkelingen, wat ze kwetsbaar maakt voor hackers. Deze alarmerende conclusie kan worden getrokken uit een onderzoek dat onder zo’n 400 IT’ers is uitgevoerd door IT-marketingbureau DNA LTB.
2 maart 2023/door Romay Wagenvoort
IT-content strategie

IT’ers vrezen enorm toekomstig personeelstekort vanwege voorkeur van jongeren voor ‘sexy’ IT

IT’ers maken zich grote zorgen over het tekort aan IT-personeel in de komende jaren, omdat ze zien dat jongere professionals voornamelijk in ‘sexy’ IT willen werken: data en AI. Ze vrezen een toekomst waarin het op alle vlakken aan experts ontbreekt. Naast de snelle veranderingen binnen IT en het personeelstekort in het algemeen, verwachten ze dat dit gebrek aan IT-basiskennis de groei van de sector zal belemmeren. Hierdoor zullen organisaties niet goed mee kunnen komen met de ontwikkelingen, wat ze kwetsbaar maakt voor hackers. Deze alarmerende conclusie kan worden getrokken uit een onderzoek dat onder zo’n 400 IT’ers is uitgevoerd door IT-marketingbureau DNA \ LTB.
25 januari 2023/door dimphy
Samenwerking uitgebeeld in puzzelstukken die samenkomen

DNA \ LTB start samenwerking met Spotler om klanten een betaalbare oplossing voor marketing automation te bieden

DNA \ LTB kondigt met trots haar nieuwe samenwerking met Spotler aan, een kosteneffectieve oplossing voor e-mailmarketing automation. Als marketingbureau voor IT-bedrijven biedt DNA \ LTB hiermee een gebruiksvriendelijke en effectieve tool, met als grootste voordeel dat de data in Nederland wordt opgeslagen.
18 januari 2023/door dimphy
Onderzoek als onderdeel van IT-marketing

Werkgevers lopen IT’ers mis vanwege gebrekkige bedrijfscultuur

IT’ers zeggen bij voorbaat nee op vacatures die hen geen hoogte van de bedrijfscultuur geven. Dat blijkt uit onderzoek onder ruim 300 IT’ers in opdracht van Marketing Insights van IT-marketingbureau DNA \ LTB. De belangrijkste driver om te reageren op een vacature is een aansprekende bedrijfscultuur en dus zorgt een (te) generieke omschrijving ervoor dat ze vacatures passeren.
1 september 2022/door dimphy
IT-content strategie

IT-manager wil weer naar fysieke events: maar dan wel tíj́dens werktijd

IT-managers staan te springen om weer naar fysieke evenementen te gaan. De belangrijkste barrière voor het bijwonen van een evenement is echter dat het plaatsvindt na werktijd. Evenementen voor deze doelgroep kun je dus maar het beste ruim binnen kantooruren organiseren. Daarnaast is een interessant programma meer van waarde dan het netwerkaspect voor IT-managers. Dit en meer blijkt uit onderzoek onder 125 IT-managers in opdracht van Marketing Insights van marketingbureau DNA \ LTB.
30 juni 2022/door dimphy
IT-content

Nederlandse IT’er moe van saaie marketing door IT- en techbedrijven

Nederlandse IT’ers vinden het marketingaanbod van IT- en techbedrijven vaak onvoldoende. Dat blijkt uit onderzoek onder ruim 400 IT’ers vanuit Marketing Insights van DNA \ LTB. IT’ers beschouwen de content als saai en weinig vernieuwend, terwijl ze aangeven wel een sterke behoefte aan relevante content te hebben.
21 december 2021/door dimphy
marketing en sales alignment

DNA \ LTB is een gecertificeerd Hubspot partner!

Marketing Automation is niet langer weg te denken uit het leven van de moderne marketeer. Ben jij op zoek naar gekwalificeerde marketing leads om door te geven aan je sales collega’s, wil je alles weten over het online gedrag van je websitebezoeker of wil jij de resultaten van je marketing activiteiten inzichtelijk maken? Dan is kennis van Marketing Automation een absolute must!
5 maart 2018/door ylt-admin