Maak gebruik van datagedreven inzichten

Een datagedreven aanpak voor jouw IT-marketingcampagne

Om als IT-organisatie resultaten te behalen met je marketingcampagne, heb je een concreet doel nodig. Een datagedreven aanpak is hierbij onmisbaar. Dit stelt je in staat om geïnformeerde beslissingen te nemen. Daarom richten wij ons voortdurend op het succes van onze prestaties en het leveren van ROI. Wij willen dat de IT-marketingcampagnes hun doelen bereiken en dat betekent dat we elk detail van de aanpak moeten begrijpen en analyseren. We hechten veel waarde aan transparantie, dus we geven jou met onze analyses diepgaand inzicht in hoe we een campagne aanpakken.

Onze analyse expertise

1 TOOLS

De belangrijkste tool voor onze IT-marketingactiviteiten is HubSpot: een CRM-platform met sales- en marketing automation gebaseerd op de inbound marketing methode. Met HubSpot beheer je gemakkelijk alle aspecten van marketing.

HubSpot is een van de meest populaire marketingplatforms dat tegenwoordig wordt gebruikt. Je kan het succes van campagnes ermee volgen, waardevolle gegevens over klanten inzien, zoals welke pagina’s het vaakst worden bezocht of hoe bepaalde content wordt ontvangen. Je krijgt inzichten in prospects en kunt leads opvolgen omdat het volledig is geïntegreerd in één eenvoudige interface – efficiënt en effectief!

2 SEO SERVICES

Zoekmachines zijn ook voor zakelijke klanten in de IT-sector dé manier om informatie mee te vinden. De kans is dus groot dat jouw doelgroep op Google zoekt naar producten of diensten die jouw IT-bedrijf aanbiedt! Als je makkelijk vindbaar wil zijn en bezoekers naar jouw site wil trekken, mag zoekmachineoptimalisatie niet ontbreken in jouw organisatie.

Ons team laat jouw IT-bedrijf online opvallen. Wij zorgen voor meer webverkeer, leads van hogere kwaliteit en een hogere conversieratio, zodat jouw organisatie niet achterblijft in de competitieve markt van vandaag.

3 DATABASE MANAGEMENT

Met een datagedreven IT-marketingcampagne bereik je op een effectieve manier de juiste mensen. Door database management focus je je gericht op jouw ideale klant of klantenbestand en dat betekent dat je sneller succes zult behalen!

Een database management systeem is belangrijk voor elk IT-bedrijf. Kwalitatieve data over klanten onderhouden zorgt ervoor dat je makkelijk je klanten bereikt en hun gedrag kan voorspellen, zodat je dat kan doorvertalen naar IT-marketingcampagnes.

4 RAPPORTAGES

Optimalisatie van een IT-marketingstrategie is de sleutel tot succes. Regelmatig de voortgang analyseren en weten of iets werkt zoals gepland, zorgt ervoor dat een campagne kan worden bijgestuurd om zo de gewenste effecten te behalen. 

Een succesvolle IT-marketingcampagne begint met het vroegtijdig begrijpen van de zwakke punten – die zich ongetwijfeld soms zullen voordoen, ook al is er van tevoren alles aan gedaan. Door rapportages regelmatig te bekijken, zoals slimme marketeers dat doen, kan een probleem worden opgelost. Dat scheelt niet alleen jou veel geld, maar ook ons veel tijd.