Verrijk je kennis

IT-barometer voor CMO’s editie 2023

Hoe bereik en bind je de IT-doelgroep in 2023? In een tijd waarin de B2B-beslisser kritischer dan ooit tevoren is en een gepersonaliseerde digitale klantreis verwacht? Ons jaarlijkse onderzoeksrapport geeft jou alle antwoorden! De IT-barometer voor CMO’s editie 2023 is waardevol voor iedere CMO, marketingmanager en marketeer die de IT-doelgroep wil overtuigen met treffende campagnes die precies hun uitdagingen aankaarten.

We hebben uitgebreid onderzoek gedaan naar o.a. de mediaconsumptie en marketingvoorkeuren van bijna 400 IT’ers. Daarnaast maken we vergelijkingen met onze vorige onderzoeksrapporten, waardoor we conclusies kunnen trekken over wat er dit jaar belangrijker is geworden. 

We lichten alvast een tipje van de sluier op: 

IT’ers gebruiken Google veel meer dan vorig jaar om zich zakelijk te informeren

IT’ers zijn significant minder gaan lezen en meer video gaan bekijken

Whatsapp is een nieuwe binnenkomer als het gaat om irritantste middel op contact met ze op te nemen

Employer branding barometer 2022 / 2023

Personeel werven is een uitdaging in de huidige arbeidsmarkt – en dat geldt al helemaal voor organisaties in IT. Een uitdaging die bij HR hoort. Of toch bij marketing? Eén ding is zeker: een goede employer branding strategie is een samenwerking tussen marketing en HR.

Markting Insights van DNA \ LTB heeft onderzoek gedaan naar hoe je het beste IT’ers kunt werven én behouden. Ruim 300 techneuten zijn ondervraagd: system engineers, software en DevOps engineers en IT-architecten. In dit uitgebreide onderzoeksrapport staan de resultaten van het onderzoek in overzichtelijke grafieken en key takeaways weergeven – zodat je er snel mee aan de slag kan gaan.

De IT-employer branding barometer 2022-2023:

\ Geeft inzicht in hoe je IT-managers kunt bereiken met de juiste boodschap

\ Bespaart je tijd en geld door te weten wat werkt (en wat niet)

\ Onderscheidt jou van de concurrentie

\ Is gemakkelijk te lezen en visueel in beeld gebracht met grafieken

IT-managers Barometer 2022

Wil je weten hoe je jouw product of dienst onder de aandacht van IT-managers kunt brengen?

IT-managers zijn namelijk een moeilijke doelgroep. Ze moeten op de hoogte zijn van wat er in hun vakgebied gebeurt, maar ze willen ook dat relevante informatie snel en efficiënt wordt geleverd, zodat het niet te veel tijd kost.

IT-marketing onderzoek IT-managers

De IT-en techmarketing barometer: IT-managers

\ Geeft inzicht in hoe je IT-managers kunt bereiken met de juiste boodschap

\ Bespaart je tijd en geld door te weten wat werkt (en wat niet)

\ Onderscheidt jou van de concurrentie

\ Is gemakkelijk te lezen en visueel in beeld gebracht met grafieken

CIO‘s & CTO’s Barometer 2022

Ben jij benieuwd wie de CIO’s en CTO’s nu eigenlijk zijn? Waar ze wakker van liggen en waar ze zich door laten informeren? En nog belangrijker, jij ervoor kan zorgen dat jouw content deze CIO’s en CTO’s bereikt?

Zo ja, maak dan kennis met onze IT-marketing barometer 2021-2022 over CIO’s en CTO’s. Een onderzoeksrapport dat jou vernieuwende marketinginzichten geeft, in hoe je CIO’s en CTO’s beter kunt bereiken en engagen!

IT-marketing onderzoek CIO's

Ontdek onder andere:

\ Welke contentmiddelen CIO’s en CTO’s het liefst consumeren

\ Welke IT-onderwerpen meer of juist minder aandacht verdienen

\ Waar kansen liggen voor IT-marketeers

IT Barometer 2021 / 2022

Bij DNA \ LTB geloven wij dat IT- en techmarketing specifieke kennis vereist. Het is dan ook belangrijk om onderzoek te doen naar de IT-doelgroep, zodat je jouw marketingplannen kunt baseren op de feitelijke behoefte van je doelgroep. Zodoende kun je ervoor zorgen dat jouw boodschap, middelen en tone of voice effectief en onderscheidend zijn.

IT-marketing barometer 2022

Vragen waarop je antwoord krijgt, zijn onder andere:

\ Hoe wil de doelgroep (juist niet) benaderd worden door IT-bedrijven?

\ Welke kanalen, middelen en tone of voice spreekt IT-managers het meest aan?

\ Over welke onderwerpen willen C-level, IT-managers en techneuten content lezen?

\ Waar liggen CIO’s wakker van als het gaat om bijvoorbeeld cloud, cybersecurity, data, en de digitale transformatie?

Andere cases

Een inkijkje in de behaalde resultaten