Drip campagnes in IT-marketing: optimaliseer het gebruik van je content
Veel IT-organisaties zouden veel beter gebruik kunnen maken van de beschikbare content uit hun IT-marketing campagnes. Want zeg eens eerlijk; als je nu een nieuwe abonnee krijgt voor je nieuwsbrief, welke content krijgt deze dan toegestuurd? Ik durf te beweren dat in 90% van de gevallen deze nieuwe abonnee gewoon wordt toegevoegd aan de IT-marketing campagnelijst.
Zonde van alle reeds verstuurde content toch? Nieuwe abonnees ontvangen dan namelijk alleen de nieuwe content via de nieuwsbrieven en missen alle interessante informatie die je eerder al verstuurd hebt.
Aanvulling op je huidige IT-marketing strategie.
Wat kun je hier als organisatie aan verbeteren en hoe zorg je ervoor dat de door jouw felbegeerde prospects de juiste IT-content ontvangen op het juiste moment? Juist, door middel van het gebruik van zogenoemde ‘drip campagnes’. Dit kun je als aanvulling gebruiken op je huidige IT-marketing strategie.
Om gebruik te kunnen maken van drip campagnes, moet je wel toegang hebben tot Marketing Automation software, zoals Hubspot.
Het uitgangspunt van drip campagnes in IT-marketing
Drip campagnes in IT-marketing worden ook wel automated e-mails of lifecycle e-mails genoemd. Het concept is altijd hetzelfde en komt op het volgende neer: op basis van de behoefte van de ontvanger worden er geautomatiseerde e-mails verstuurd. Deze set aan e-mails wordt ingedeeld aan de hand van de fase waarin de ontvanger zich bevindt. Een belangrijke randvoorwaarde hiervoor is dus om te weten waar de prospect zich in de customer journey bevindt.
Als je dit weet, kun je zelf vooraf bepalen wanneer, wie, welke informatie ontvangt en wordt iemand niet alleen klakkeloos toegevoegd aan de mailinglist.
Workflows bouwen voor IT-marketing
Bouw dus aan je workflows en verleid je prospect op basis van behoefte in plaats van hem te spammen met algemene content via een mailingslist!
Heb je hulp nodig bij het inrichten en automatiseren van je gepersonaliseerde content-flow? Als gespecialiseerd IT-marketingbureau zijn wij de aangewezen persoon om je te helpen. Neem dan contact op met één van onze IT-contentexperts!